نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
دوئل آنيلی و الخلیفی براي حلِ معماي پيچيده يك صندلي خالي و 5 ستاره پاريسي!

دوئل آنيلی و الخلیفی براي حلِ معماي پيچيده يك صندلي خالي و 5 ستاره پاريسي!

یوونتوس بیش از هر زمانی تبدیل به مهم‌ترین كابوسِ پاریسن‌ژرمن شده است اما آیا در این مبارزه، زور آنیلی و شركای فیات و اِكسور به دلارهای نفتی و گازی ناصر الخلیفی و سازمان قدرتمند و ترسناكِ «سرمایه‌گذاری قطر» می‌رسد؟

 

از قدیم گفته‌اند تا نباشد چیزكی مردم نگویند چیزها. مصداق این ضرب‌المثل قدیمی را این روزها می‌توانیم در فهرست اخبار منتشر شده در خصوص نقل و انتقالات تابستانی یوونتوس در تابستان 2016 ببینیم؛ جاییكه هر روز نام یكی از بازیكنان پاریسن‌ژرمن فرانسه در میان عناوین منتشره به چشم می‌خورد.

 

ماسیمو پاوان معاون مدیرمسئول پایگاه خبری «توتویووه» صبح امروز در یادداشت مفصل و قابل توجهی كه برای سرویس ورزشی یكی از خبرگزاری‌های ایتالیایی نوشته (نسخه‌ای خلاصه شده و كوتاه از این یادداشت نیز در توتویووه بازنشر شده) همین مسئله را مورد توجه‌اش قرار داده و در آن تصریح كرده است كه یووه قطعاً یكی از شاه‌ماهی‌های تیم متمول پاریسی را در پنجره ترانسفرینگ تابستانی به قلاب خواهد انداخت.

 

این نویسنده ایتالیایی در این یادداشت مروری بر وضعیت ستاره‌ها، اهداف و گزینه‌های روی میز یووه در «پی. اِس. جی» كرده و در نخستین گام به سراغ ماركو وراتّی رفته است:

 

هرچه باشد ماركو وراتی یك ایتالیایی اصیل است. بازیكنی كه مسیر پسكارا تا اوج را یك شبه طی كرد و خیلی زود در پاریس خود را تثبیت كرد. او این فصل ذخیره‌ای قابل اتكا برای پاریسن‌ژرمن محسوب می‌شود، بازیكنی كه البته در بسیای از دیدارها نیز جایی ثابت در تركیب برای خود دست و پا ‌كرده است. بازی‌سازی، خلاقیت، تكنیك و قدرت دریبلینگ بالا و تجربه بازی ملی باعث می‌شود تا این بازیكن 23 ساله نه برای یووه بلكه برای سایر غول‌های ایتالیایی نیز یك گزینه ایده‌آل محسوب شود. به نظر می‌رسد او یكی از گرانقیمت‌ترین اهداف ترانسفرینگ باشد. 40 میلیون یورو حداقل مبلغی است كه خواهان‌های باید برای جذبش هزینه كنند. وراتی تا سال 2020 با قرمز و آبی‌ها قرارداد دارد.

 

پاوان در ادامه به سراغ ادینسون كاوانی رفته و در مورد او نوشته است:

 

گزینه مورد علاقه رسانه‌های ایتالیایی برای فصل بعد یووه. یك جانشین ایده‌آل برای آلوارو موراتا. مهاجم 29 ساله تیم ملی اروگوئه اگر نخواهیم از سوارز بهتر بدانیمش، قطعاً در حد و اندازه‌هایی تقریباً نزدیك به او قرار دارد. او روزهای خوبی در ایتالیا داشته؛ لحظاتی كه طولش به پاریس نیز امتداد یافته است. او جزو آن دسته از بازیكنانی است كه به خاطر سبك بازی‌شان در لیگ‌هایی مثل ایتالیا و اسپانیا احتمال درخششی به مراتب بیشتر از انگلستان و آلمان دارند. هرچند او نسبت به تعویض باشگاه، بازگشت به ایتالیا و رضایت از مذاكرات مدیر برنامه‌هایش با یووه همواره رویكرد رضایت‌آمیزی داشته اما نباید فراموش كرد، كاوانی همواره نشان داده كه بعد از تابستانی طوفانی در سرخط اخبار رسانه‌ها می‌تواند در خانه بماند و كارش را در همان پاریس ادامه دهد. شماره 9 پس. اِس. جی تا دو سال دیگر با این تیم قرارداد دارد و مشتاقانش باید با كیف پولی 40 میلیون یورویی وارد مذاكره با سران قطری صدرنشین لوشامپیونه شوند.

 

این ورزشی‌نویس ایتالیایی در بخش دیگری از یادداشت از سالواتُره سیریگو به عنوان یكی از اهداف جدی یووه در تابستان نام برده و نوشته است:

 

به نظر من سیریگو اتفاقاً پس از بوفون یكی از كامل‌ترین دروازه‌بانان حال حاضر ایتالیا است و اگر نگوییم گزینه‌ای ایده‌آل اما منطقی‌ترین گزینه در میان دروازه‌بانان ایتالیایی حاضر برای یووه است. در مورد او فقط باید افسوس خود كه كمی دیر در كشورمان نامش بر سر زبان‌ها افتاد. گلرِ 29 ساله و نیمكت‌نشین پاریسن‌ژرمن در این فصل به طور قطع در تابستان این تیم را ترك خواهد كرد و با توجه به احتمال انتقال «ِنتو» به‌نظر می‌رسد او جانشینی شایسته برای بوفون در فصلی كه یووه باید در سه جام با رقبایش مبارزه كند، باشد. از آنجا كه مسئولان باشگاه پاریسی چراغ سبز خود را برای هموارتر كردن مسیر خروجی سیریگو زده‌اند، باید دید او در نهایت به تورین خواهد رفت یا مكان دیگری را برای عزیمت در نظر خواهد گرفت. سیریگو كه تا سال 2018 با پاریسن‌ژرمن قرارداد دارد با مبلغی كمتر از 9 میلیون یورو نیز ترانسفر خواهد شد.

 

زلاتان ابراهیموویچ گزینه بعدیِ مرورِ این یادداشت است. ماشین گلزنی پاریسن‌ژرمن اینگونه بررسی شده است:

 

چند سالی طول كشید تا نام او در لیست «خائنین» میان تیفوسی‌های یووه كمرنگ‌تر شود. شاید خوب بودن او آنقدر هوس‌انگیز باشد كه كمتر هواداری در تورین دلش نیاید، گذشته زلاتان را فراموش و او را بار دیگر در نوك پیكان آتشین تیمش ببیند. اما هرقدر زلاتان 34 ساله كهنه‌كارتر شده و با اینكه همیشه بازگشتش به یووه را تكذیب كرده اما وقتی تاریخ اتمام قراردادش (30 ژوئن 2016 معادل دهم تیر 1395) در كنار تمایل زیادش برای رفتن از فرانسه (او فصل قبل هم بی‌میل نبود به تیمی دیگر بپیوندد) و از همه مهمتر ویژگی خاص او به شهادت اطرافیانش مبنی بر اینكه او مرد تصمیم‌گیری‌های عجیب، خلق‌الساعه و بدون قید و بندهای دست و پاگیر است، باعث می‌شود بیانكونری‌ها هرچند كمتر اما امیدوار باشند در یك لحظه قاپ دل او را یك بار دیگر دزدیده و سیاه و سپید پوشش كنند. اتفاقی كه بعید است بیش از 15 میلیون یورو به اضافه یك سری شرایط ویژه برایشان هزینه‌تراشی كند.

 

پاوان اما از پاستوره به‌عنوان یكی از گزینه‌های قابل‌توجه و مناسب برای یووه، نام می‌برد و می‌نویسد:

 

بعید است كینگزلی كُمان دیگر دل در گروِ یووه داشته باشد. او آنقدر در بایرن جا افتاده كه یوونتوس باید هم به یكی از پاریسی‌ها نظر داشته باشد. خاویر پاستوره‌ی 26 ساله هرچند تا سال 2019 قرارداد دارد و یكی از بازیكنان ثابت پاریسن‌ژرمن در برنامه این تیم در سالهای اخیر نیز بوده اما ارائه پیشنهادی 25 میلیون یورویی از جانب یووه و اغوای این آرژانتینی بازیساز می‌تواند یكی از برگ‌های برنده بیانكونری در تابستان باشد. توصیه می‌كنم گزینه پاستوره را به همین راحتی دست‌كم نگیرید.

 

یوونتوس می‌تواند پوگبا را بفروشد یا او را در تیم نگه دارد. می‌تواند موراتا و زاتزا را نگه دارد یا با آنها خداحافظی كند. اصلاً می‌تواند لیستی بلند بالا از خرید‌ها را ردیف كرده و در اختیار ماروتا گذاشته و فرمان مذاكره با آنها را بدهد. اما هركاری كه انجام بدهد یا ندهد، نباید تردیدی به دل راه داد كه تا تكه‌ای از پاریسن‌ژرمن جدا نكند فصل بعد را آغاز نخواهد كرد. آیا باید از هم‌اكنون یكی از ستاره‌های پولدارهای فرانسه را یوونتوسی بدانیم؟ اگر پاسخ مثبت باشد، شما فكر می‌كنید صاحبِ این صندلی كیست؟ ‌.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: